U MEDINI

Medina ima svoje posebne vrijednosti. Prvo ćemo spomenuti neke od tih vrijednosti, zatim kako treba da se ponaša jedan hadžija za vrijeme svoga boravka u Medini, te koja mu je mjesta dozvoljeno zijaretiti.

VRIJEDNOSTI MEDINE

  • Medina kao mjesto Hidžre

Prva od posebnih vrijednosti Medine jeste da je Allah, dž.š., odabrao Medinu Poslaniku, a.s., za mjesto Hidžre.

  • Medina je harem (sveto i zabranjeno mjesto)

Božiji Poslanik, a.s., je rekao: “Allahu, doista ja ono što je između dvije labe (crno vulkansko kamenje koje je okruživalo Medinu sa dvije strane) proglašavam haremom, kao što je Ibrahim učinio Mekku haremom.”

Iz ovoga hadisa proizlazi da u granicama medinskog harema nije dozvoljeno loviti, trgati rastinje i potezati oružje radi borbe.

  • Medina je uporište imana

Poslanik, a.s., kaže: “Doista se iman povlači u Medinu kao što se zmija povlači u svoje skrovište.”

  • Blagoslovljenost Medine

Poslanik, a.s., je molio Allaha, dž.š., da blagoslovi Medinelije u muddu i sa‘u rekavši:

“O Allahu daj njenim stanovnicima bereket u njihovom muddu i sau.”

  • Zaštićenost Medine

Medinu čuvaju meleki, tako da u nju ne može ući Dedždžal niti kuga, kako stoji u hadisu:

“Na ulazima Medine su meleki, ne ulazi u nju kuga niti Dedždžal.”

  • Odsustvo zla u Medini

Medina izgoni, protjeruje i odstranjuje zlo i loše ljude, kako to kaže Poslanik, a.s.:

“Naređeno mi je da se uputim u naselje koje nadvladava ostala naselja, zovu ga Jesrib, a ime mu je El-Medina, ona izgoni loše ljude (u drugom rivajetu stoji udaljava zlo) kao što kovačeva mješina odstranjuje od željeza ono što ne valja.”

  • Šefa‘at Poslanika za onoga ko umre u Medini Poslanik, a.s., će biti šefadžija onome ko umre u Medini, shodno hadisu u kojem stoji:

“Ko može da umre u Medini, neka to uradi, jer ja se zauzimam za onoga ko u njoj umre.”

  • Šefa‘at Poslanika za onoga ko u Medini osaburi Poslanik, s., će biti šefadžija ili svjedok onome ko osaburi na poteškoćama Medine, kako nas je o tome obavijestio u hadisu:

“Neće niko od mog ummeta (sljedbenika) saburiti na nevoljama Medine i njenim teškoćama a da mu neću biti zaštitnik na Sudnjem danu ili svjedok.”

  • Allahovo prokletstvo na onoga ko u Medini bude činio novotarije

Onaj ko bude u Medini činio ili podržavao novotarije ili pružio utočište onome ko ih radi, zaslužuje Allahovo, dž.š., prokletstvo, prokletstvo meleka i svih ljudi. Na Sudnjem danu neće mu biti primljeni ni farzovi niti nafile. Kaže Božiji Poslanik, a.s.:

“Medina je harem od ‘Ajra do tog i tog mjesta, ko u njoj počini neku novotariju ili pruži utočište novotaru, na njega je Allahovo prokletstvo, prokletstvo meleka i svih ljudi. Od takvoga se neće primiti ni farz niti nafila.”

Na osnovu ovoga, hadžija treba dobro paziti šta radi u Medini i treba izbjegavati novotarije, treba se što je više moguće pridržavati Poslanikovog, a.s., sunneta, da ga ne bi sustigla kazna koja je spomenuta u hadisu.

ZIJARETI U MEDINI

Postoje određena mjesta u Medini koja je lijepo zijaretiti. Zijaret je u ovom slučaju vjerskog karaktera i osoba ima sevape za tu posjetu.

Poslanikov, a.s., mesdžid

Propisano je zijaretiti sam Poslanikov, a.s., mesdžid, shodno poznatom hadisu:

“Nije se dozvoljeno spremati za put radi zijareta osim za zijaret tri mesdžida: Mesdžidu-l-harama, Poslanikovog mesdžida i Mesdžidu-l-aksaa.”

Prije posjete lijepo je da se osoba okupa i namiriše. U Poslanikov, a.s., kao i u svaki drugi mesdžid, treba ući prvo desnom nogom i proučiti:

بسِِْمِ اللَّهِ وَالصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ، اَللَّهُمَُّ افْتَحْ لِي أَبْوَِابََ رَحْمَتَِك.

Bismillahi ves-salatu ve-s-selamu ‘ala resulillah! Allahu- mme-ftah li ebvabe rahmetike! (U ime Allaha, neka je mir i spas na Allahovog Poslanika; molim te, Gospodaru, da me obaspeš Svojom milošću!)

Kada se uđe u Mesdžid, ukoliko nije gužva i nije zanijećen neki od farzova, lijepo je otići u Revdu i klanjati dva rekata. Ukoliko je zanijećen farz, treba prvo klanjati farz, pa tek onda otići u Revdu i klanjati dva rekata. Ako bi bila gužva, može se klanjati bilo gdje u Mesdžidu. Nakon dva rekata treba uputiti dovu Allahu, dž.š., za šta se želi. Revda je jedna od džennetskih bašči i ona počinje od Poslanikove, a.s., kuće a završava se kod njegovog minbera, kako nas je o tome obavijestio sam Poslanik, a.s., u hadisu:

“Ono što je između moje kuće i moga minbera jedna je od džennetskih bašči.”

Nakon posjete Mesdžidu lijepo je zijaretiti kabur Poslanika, a.s., te kabur Ebu Bekra, r.a., i Omera, r.a.

Kada se dođe naspram Poslanikovog, a.s., kabura, treba se okrenuti prema kaburu i poluglasno nazvati selam Poslaniku, a.s., govoreći:

اَلسَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَرَحْمَةَُ اللَّهِ وَبَرَِكَاتُهُ.

Es-Selamu ‘alejke, ja Resulallahi, ve rahmetullahi ve berekatuhu!

Nakon toga donijeti salavat na Poslanika, a.s.

Kad se to završi, pomjeri se malo udesno i nazove selam Ebu Bekru, r.a., govoreći:

اَلسَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَاِ بَكِْرٍ وَرَحْمَةَُ اللَّهِ وَبَرَِكَاتُهُ.

Es-Selamu ‘alejke, ja Eba Bekrin, ve rahmetullahi ve berekatuhu!

Zatim će se pomjeriti malo udesno i nazvati selam Omeru, r.a., govoreći:

اَلسَّلَامُ عَلَيْكَ يَا عُمَرَُ وَرَحْمَةَُ اللَّهِ وَبَرَِكَاتُهُ.

Es-Selamu ‘alejke, ja Umeru, ve rahmetullahi ve berekatuhu!

Ne treba dodavati ništa na spomenuto, jer je ovako preneseno od Abdullaha, sina Omerovog, r.a.

Prilikom posjete ne treba potirati zidove niti kupiti prah. Također, ne treba podizati glas prilikom nazivanja selama.

Mezarje Beki‘a

Nakon zijareta Poslanikovog, a.s., kabura, lijepo je zijaretiti mezarje Beki‘a. Od sunneta je da se prilikom posjete ovom mezarju kaže:

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَُ الدِيَارِ مِنَ الْمُؤَْمِنِينَ وَالْمُسَْلِمِيَنَ وَإِنَّاُ إِنْْ شَاْءٌَ اللَّهُ بكُِِمْ لَاحَِّقُوْنَْ، أَسْأَلُ اللَّهَ لَنَا وَلَكُمُ الْعَاَفِيَة.

Es-Selamu ‘alejkum ehle-d-dijari mine-l-mu’minine ve-l- muslimine ve inna in ša’allahu bikum lahikun. Es’elullahe lena ve lekumu-l-‘afijete. (Mir s vama, stanovnici smrtničkih domova vjernika muslimana! Mi ćemo se, ako Bog da, priključiti vama! Allaha molimo da nama i vama oprosti!)

Ovako se prenosi da je Poslanik, a.s., govorio prilikom posjete Beki‘i. Ovo je sunnet kazati prilikom posjete bilo kojem mezarju.

Šehidi Uhuda

Poslije posjete Beki‘i lijepo je zijaretiti šehide Uhuda, jer ih je Poslanik, a.s., posjećivao. Kada se priđe šehidskim kaburima, treba reći:

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ بمَِِاَ صَبَرْتُمْ فَنِعْمََ عُقْبَْى الدَّارِ، اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَُ الدِيَارِ مِنَ الْمُؤَْمِنِينَ وَالْمُسَْلِمِيَنَ وَإِنَّاُ إِنْْ شَاْءٌَ اللَّهُ بكُِِمْ لَاحَِّقُوْنَْ، أَسْأَلُ اللَّهَ لَنَا وَلَكُمُ الْعَاَفِيَة.

Es-Selamu ‘alejkum bima sabertum fe ni‘me ‘ukbe-d-dar. Es-Selamu ‘alejkum ehle-d-dijari mine-l-mu’minine ve-l- muslimine ve inna in ša’allahu bikum lahikun. Es’elullahe lena ve lekumu-l-‘afijete. (Mir neka je vama, zato što ste trpjeli, a divno li je najljepše prebivalište! Mir s vama, stanovnici smrtničkih domova vjernika muslimana! Mi ćemo se, ako Bog da, priključiti vama! Allaha molimo da nama i vama oprosti!)

Mesdžidu Kuba

Sunnet je otići u Mesdžidu Kuba radi obavljanja namaza, jer je Poslanik, a.s., išao u Mesdžidu Kuba svake sedmice i klanjao u njemu. Namaz u Mesdžidu Kubau ima posebnu nagradu a to je vrijednost umre. Kaže Allahov Poslanik, a.s.:

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ تَطَهَّرَُ فِي بَيِْتِهِ ثُمَُّ أَتَى مَسْجِدََ قُبَاءٌٍ فَصَلَّى فِيهِ صَلَاةً كَانَْ لَهُ كَأَجْرِ عُمْرََةٍ.

“Ko se očisti kod kuće (tj. okupa ili uzme abdest) i dođe u Mesdžidu Kuba, zatim obavi namaz u njemu, imat će nagradu kao da je obavio umru.”

Shodno ovom hadisu, osoba koja namjerava posjetiti Mesdžidu Kuba treba se okupati i ukoliko joj kupanje nije obavezno, a ako je obavezno, onda se mora okupati. Ukoliko joj kupanje nije obavezno i nije u mogućnosti da se okupa, onda će uzeti abdest. Kada bude ulazila u Mesdžid, ući će prvo desnom nogom i proučit će dovu koja se uči prilikom ulaska u mesdžid:

بسِِْمِ اللَّهِ وَالصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ، اَللَّهُمَُّ افْتَحْ لِي أَبْوَِابََ رَحْمَتَِك.

Bismillahi vessalatu vesselamu ‘ala resulillahi Allahumme- ftah li ebvabe rahmetike. (U ime Allaha, neka je mir i spas na Allahovog Poslanika. Molim te Gospodaru da me obaspeš Svojom milošću!)

Nakon ulaska u Mesdžid treba klanjati dva rekata. Ne treba previše vremena tošiti u kupovinu hedija, kao ni u besposlice, nego vrijeme koristiti u činjenju što više ibadeta, jer niko ne zna hoće li mu se za to pružiti druga prilika.